Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA 5-6 latki

6.30 – 8.00

  •  Schodzenie się dzieci.
  • Gry i zabawy dowolne według pomysłów dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela (w zależności od godzin pracy oddziału, w grupach łączonych).
  • Swobodna zabawa w kącikach zainteresowań lub inspirowana przez nauczyciela o charakterze indywidualnym lub zespołowym.
  • Podejmowanie różnych form aktywności wynikających z indywidualnych zainteresowań dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
  • Poznawanie możliwości, potrzeb rozwojowych oraz zainteresowań dzieci.
  • Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.

8.00 – 8.45

  • Poznawanie możliwości, potrzeb rozwojowych oraz zainteresowań dzieci.
  • Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
  • Praca w małych zespołach, praca z dzieckiem zdolnym.
  • Poranne ćwiczenia ruchowe.

8.45 – 9.00

  • Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe. Higiena rąk.

9.00 – 9.30

  • Śniadanie - stała troska nauczycieli o prawidłowy przebieg posiłku, wyrabianie prawidłowych nawyków higienicznych i kulturalnych.

9.30 – 9.45

  • Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych.

9.45 – 10.15

  • I. Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: poznawczej, językowej, matematycznej, ruchowej, muzycznej, plastycznej).

10.15 – 10.30

  • Gry i zabawy ruchowe.

10.30 – 11.00

  • II. Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: poznawczej, językowej, matematycznej, ruchowej, muzycznej, plastycznej).

11.00 – 11.45

  • Czynności samoobsługowe przed wyjściem - nauka ubierania się.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery.
  • Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze.
  • W przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w sali.

11.45 – 12.00

  • Czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne.
  • Przygotowanie do obiadu – praca dyżurnych.

12.00 – 12.30

  • Obiad- stała troska nauczycieli o realizację zadań dotyczących spożywania posiłków. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką).
  • Kulturalne zachowanie się przy stole. Higiena spożywania posiłków.

12.30 – 12.45

  • Czynności higieniczno – porządkowe.

12.45 – 13.00

  • Relaks. Słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej, relaksacyjnej – wyciszenie.

13.00 – 14.15

  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach edukacyjnych.
  • Zabawy dowolne w sali: teatralne, plastyczne, tematyczne, badawcze, konstrukcyjne, muzyczno – ruchowe – integrujące grupę.
  • Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

14.15 – 14.30

  • Czynności samoobsługowe, organizacyjne i higieniczne.

14.30 – 14.45

  • Podwieczorek.

14.45 – 15.00

  • Czynności higieniczne oraz samoobsługowe.

15.00 – 15.30

  • Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.
  • Pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci. Kontakt z rodzicami.

RAMOWY ROZKŁAD DNIA 3-4 latki

6.30 – 8.00

  • Schodzenie się dzieci.
  • Gry i zabawy dowolne według pomysłów dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela (w zależności od godzin pracy oddziału, w grupach łączonych).
  • Swobodna zabawa w kącikach zainteresowań lub inspirowana przez nauczyciela o charakterze indywidualnym lub zespołowym.
  • Podejmowanie różnych form aktywności wynikających z indywidualnych zainteresowań dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
  • Poznawanie możliwości, potrzeb rozwojowych oraz zainteresowań dzieci.
  • Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.

8.00 – 8.45

  • Poznawanie możliwości, potrzeb rozwojowych oraz zainteresowań dzieci.
  • Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
  • Praca w małych zespołach, praca z dzieckiem zdolnym.
  • Poranne ćwiczenia ruchowe.

8.45 – 9.00

  • Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe. Higiena rąk.

9.00 – 9.30

  • Śniadanie - stała troska nauczycieli o prawidłowy przebieg posiłku, wyrabianie prawidłowych nawyków higienicznych i kulturalnych.

9.30 – 9.45

  • Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych.

9.45 – 10.00

  • I. Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: poznawczej, językowej, matematycznej, ruchowej, muzycznej, plastycznej).

10.00 – 10.30

  • Gry i zabawy ruchowe.

10.30 – 10.45

  • II. Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: poznawczej, językowej, matematycznej, ruchowej, muzycznej, plastycznej).

10.45 – 11.45

  • Czynności samoobsługowe przed wyjściem - nauka ubierania się.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery.
  • Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze.
  • W przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w sali.

11.45 – 12.00

  • Czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne.
  • Przygotowanie do obiadu – praca dyżurnych.

12.00 – 12.30

  • Obiad- stała troska nauczycieli o realizację zadań dotyczących spożywania posiłków. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką).
  • Kulturalne zachowanie się przy stole. Higiena spożywania posiłków.

12.30 – 12.45

  • Czynności higieniczno – porządkowe.

12.45 – 13.00

  • Relaks. Słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej, relaksacyjnej – wyciszenie.

13.00 – 14.15

  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach edukacyjnych.
  • Zabawy dowolne w sali: teatralne, plastyczne, tematyczne, badawcze, konstrukcyjne, muzyczno – ruchowe – integrujące grupę.
  • Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

14.15 – 14.30

  • Czynności samoobsługowe, organizacyjne i higieniczne.

14.30 – 14.45

  • Podwieczorek.

14.45 – 15.00

  • Czynności higieniczne oraz samoobsługowe.

15.00 – 15.30

  • Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.
  • Pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci. Kontakt z rodzicami.
Data dodania: 2023-03-29 03:47:04
Data edycji: 2023-09-11 13:58:05
Ilość wyświetleń: 171
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej