Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA grupa mieszana

7.30 – 8.00

  • Schodzenie się dzieci.
  • Gry i zabawy dowolne według pomysłów dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela (w zależności od godzin pracy oddziału, w grupach łączonych).
  • Swobodna zabawa w kącikach zainteresowań lub inspirowana przez nauczyciela o charakterze indywidualnym lub zespołowym.
  • Podejmowanie różnych form aktywności wynikających z indywidualnych zainteresowań dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję.
  • Poznawanie możliwości, potrzeb rozwojowych oraz zainteresowań dzieci.
  • Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.

8.00 – 8.45

  • Poznawanie możliwości, potrzeb rozwojowych oraz zainteresowań dzieci.
  • Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
  • Praca w małych zespołach, praca z dzieckiem zdolnym.
  • Poranne ćwiczenia ruchowe.

8.45 – 9.00

  • Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe. Higiena rąk.

9.00 – 9.30

  • Śniadanie - stała troska nauczycieli o prawidłowy przebieg posiłku, wyrabianie prawidłowych nawyków higienicznych i kulturalnych.

9.30 – 9.45

  • Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych.

9.45 – 10.15

  • I. Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: poznawczej, językowej, matematycznej, ruchowej, muzycznej, plastycznej).

10.15 – 10.30

  • Gry i zabawy ruchowe.

10.30 – 11.00

  • II. Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową oraz przyjęty program wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: poznawczej, językowej, matematycznej, ruchowej, muzycznej, plastycznej).

11.00 – 11.45

  • Czynności samoobsługowe przed wyjściem - nauka ubierania się.
  • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery.
  • Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze.
  • W przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w sali.

11.45 – 12.00

  • Czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne.
  • Przygotowanie do obiadu – praca dyżurnych.

12.00 – 12.30

  • Obiad- stała troska nauczycieli o realizację zadań dotyczących spożywania posiłków. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką).
  • Kulturalne zachowanie się przy stole. Higiena spożywania posiłków.

12.30 – 12.45

  • Czynności higieniczno – porządkowe.

12.45 – 13.00

  • Relaks. Słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej, relaksacyjnej – wyciszenie.

13.00 – 14.15

  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach edukacyjnych.
  • Zabawy dowolne w sali: teatralne, plastyczne, tematyczne, badawcze, konstrukcyjne, muzyczno – ruchowe – integrujące grupę.
  • Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

14.15 – 14.30

  • Czynności samoobsługowe, organizacyjne i higieniczne.

14.30 – 14.45

  • Podwieczorek.

14.45 – 15.00

  • Czynności higieniczne oraz samoobsługowe.

15.00 – 15.30

  • Zabawy inspirowane przez dzieci, zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.
  • Pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci. Kontakt z rodzicami.
Data dodania: 2023-03-29 03:52:16
Data edycji: 2023-03-29 03:53:31
Ilość wyświetleń: 168
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej